معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل

سال ۲۰۱۲ این الگوریتم رونمایی شد .یک الگوریتم ضد اسپم که  هدف اصلی آن مبارزه با لینک‌سازی‌های غیرطبیعی یا اسپم بود.اسم این الگوریتم به صورت عجیبی پنگوئن نام گرفت .
کار الگوریتم پنگوئن پیدا کردن و جریمه سایت هایی بودکه به صورت غیر طبیعی اقدام به لینک سازی می کردند و رتبه های خوبی کسب می کردند.الگوریتم پنگوئن به صورت دوره ای به وب سایت ها مراجعه می کند و درصورتیکه نشانه ای از لینک سازی غیر طبیعی بیابد امکان جریمه آن سایت خیلی زیاد است.الگوریتم پنگوئن گوگل
اگر وب سایت تازه تاسیس هستید به هیچ عنوان به دنبال لینک سازی نباشید چون این کار تیشه به ریشه وب سایت شما خواهد زد و ممکن است قابل جبران نباشد .مت کاتس در مورد الگوریتم پنگوئن اینطور بیان کرده است:
“ما به این فکر کردیم که چطور با محتوای بی کیفیت مبارزه کنیم و برای حل این موضوع الگوریتم پاندا را معرفی کردیم. اما بعد از معرفی این الگوریتم متوجه شدیم که این شروع کار است و هنوز وبسایت های اسپم زیادی وجود دارند. سپس برای حل این مشکل الگوریتم پنگوئن را طراحی کردیم.”

یکی از کارهای این الگوریتم مبارزه با تکرار کلمه کلیدی بود . قبلا روال کار سئوکاران به این صورت بود که کلمات کلیدی را به تعداد خیلی زیاد در محتوا تکرار می کردتد و با این راهکار رتبه خوبی دریافت میکردند ولی پنگوئن این موارد را شناسایی و با ان به مبارزه پرداخت.
این الگوریتم تا به حال ۶ بروزرسانی داشته است که در هر کدام از انها تغییرات قابل توجهی در نتایج جستجوی گوگل اتفاق افتاده است.

معرفی الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا قدیمی تر از الگوریتم پنگوئن است و در سال ۲۰۱۱ رخ نمایان کرده است.
این الگوریتم برای محتوا بوجود امد و کار آن مبارزه با محتوای تکراری و بی کیفیت است و تنها به محتواهای با کیفیت و یونیک توجه دارد .
الگوریتم پاندا برای نارضایتی کاربر از بودن محتواهای تکراری و بی کیفیت ایجاد شد و میزان رضایت کاربر هدف اصلی آن قرار گرفت.

الگوریتم پاندا گوگلبعد از معرفی الگوریتم پاندا گوگل یک پستی در رابطه آن منتشر کرد که قسمتی از آن را برای شما قرار دادیم:

“این به‌روز‌رسانی در پی کاهش رتبه وبسایت‌هایی منتشر شده است که محتوای بی‌کیفیتی دارند، محتوای آن‌ها ارزش افزوده‌ای برای مخاطب ایجاد نمی‌کند، محتوایشان را از وبسایت‌های دیگر کپی می‌کنند و یا محتوای آن‌ها مفید و قابل استفاده نیست. در همین حال این الگوریتم باعث بهبود رتبه وبسایت‌های با کیفیت می‌شود و سایت‌هایی که از محتوای اصیل، باکیفیت، منحصر به فرد، مفید و تحقیقی در وبسایت خود استفاده کرده باشند در بهترین رتبه‌ها قرار خواهند گرفت.”

قبل از فعال سازی الگوریتم پاندا اصطلاحی به نام مزرعه لینک بسیار پرکاربرد بود ، مرزعه لینک در واقع لینک سازی با مجتواهای تکراری در سایت هایی با موضوعات تکراری و کپی بود و بعد از پاندا این مزرعه عمرش به پایان رسید .

اگر توسط پاندا جریمه شوید رهایی از آن بسیار مشکل خواهد بود پس سعی کنید از محتواهای تکراری و کپی و همین طور محتوای کوتاه و بی کیفیت جدا خودداری کنید .

معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار در سال ۲۰۱۳ فعال شد و هدف ان درک مفهوم عبارت های جستجو شده بود .و در واقع برای بهبود نتایج جستجو در گوگل فعال شد.مرغ مگس خوار وظیفه دارد بهترین نتیجه را به شما نمایش دهد . میتوان گفت بهترین الگوریتم برای ایجاد سئو کلاه سفید همین الگوریتم باشد .

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگلالگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل کمک می‌کند تا تاثیر کلمات بر یکدیگر را درک کرده و نتایج را براساس مفهوم تولید شده نمایش دهد.
برای اینکه بتوانید با این الگوریتم دوست باشید باید کلمات کلیدی متنوع و عبارت های توصیفی داشته باشید و تلاش کنید زمان ماندگاری کاربر را در سایت خود افزایش دهید.

امیدواریم با این مقاله مفهوم کلی الگوریتم های اصلی گوگل را برای شما توضیح داده باشیم .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست